Poradnik: jak wyprzedzić konkurencję w 3 prostych krokach

Czyli o sposobach dotarcia do klientów.
no avatar
User

childofthewind

Posty

3

Rejestracja

11 mar 2014, o 10:36

Poradnik: jak wyprzedzić konkurencję w 3 prostych krokach

Postautor: childofthewind » 1 kwie 2014, o 09:32

Obrazek

Jednym z najważniejszych błędów, jakie popełniają przedsiębiorcy, jest pełne skupienie na własnym biznesie. Sprawia to, że ich oferta staje się przeciętna, co stanowi zdecydowanie za niski poziom, by przyciągnąć i utrzymać klientów. Osoby takie wkładają zdecydowanie za dużo energii we wmawianie ludziom, jak dobry jest ich produkt lub usługa, nie zwracając uwagi na fakt, że robią dokładnie to samo, co ich konkurenci. A jeśli 100 właścicieli firm twierdzi, że są najlepsi, nie istnieje żaden powód, by wybrać właśnie Ciebie. Dzisiejsza porada pomoże Ci obrócić tę sytuację na Twoją korzyść.

Na początku należy spróbować spojrzeć na swój biznes z zewnątrz. Jest to praktyka, która wydaje się oczywista, jednak stosuje ją zaskakująco niewielu przedsiębiorców. Zadaj sobie kilka pytań:

Czy gdybym potrzebował danej usługi, skorzystałbym z własnej firmy?
W czym moja firma jest lepsza od konkurencji?
Czym moja firma zachęca klientów?

Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której przedsiębiorcy uznają, że odpowiednio prowadzą swój biznes, choć nie przeglądali nawet ofert konkurencji. Jest to błąd, który kosztuje ich znacznie więcej, niż może im się wydawać. Dopiero kiedy porównamy się z innymi zobaczymy, jak wygląda ŚREDNI poziom usług w naszej branży – a przecież chcemy mierzyć znacznie wyżej! Z kolei jeśli tego nie zrobimy – spokojnie możemy założyć, że poziom naszego biznesu stoi poniżej przeciętnej.

Krok pierwszy: wywiad

Zacznij od przejrzenia strony internetowej biznesowych rywali. Już sam jej wygląd świadczy o tym, jak poważnie traktują własne przedsięwzięcia. Niezależnie od branży, zazwyczaj zawierać ona będzie stronę „o nas” lub „oferta” – przeczytaj uważnie, co oferują i jakie cechy podkreślają (marketing zawsze należy budować na swoich mocnych stronach). Następnie zastanów się, co skłoniłoby Ciebie do skorzystania z ich usług. Profesjonalny wygląd? Szeroka, przejrzysta oferta? A może coś zupełnie innego? Gdy już znajdziesz kilka przemawiających do Ciebie zalet, poproś o to samo znajomych.

Jeśli jest taka możliwość, porozmawiaj klientami innych firm, skupiając się przede wszystkim na wypowiedziach tych najbardziej i najmniej zadowolonych. Jest to doskonały wskaźnik jakości – nic w biznesie nie jest tak cenne, jak zadowolony konsument.

Krok drugi: wyrównanie

Następnym krokiem po zebraniu informacji jest wyrównanie poziomu swojej firmy do przeciętnego. Przeprowadzony wcześniej wywiad powinien dostarczyć Ci wystarczająco dużo informacji na temat aspektów, w których konkurencja Cię wyprzedza. Sporządź prostą listę rzeczy do poprawy i zrób wszystko, by zatrzeć różnice między Twoją ofertą a rozwiązaniami konkurencji wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.

Krok trzeci: przebicie

Oferta identyczna z konkurencją sprawia, że ludzie nie rezygnują z Twoich usług od razu. Część z nich może nawet z nich skorzysta. Dlatego ostateczny krok musi polegać na wyprzedzeniu biznesowych rywali. Pamiętaj jednak o ważnej zasadzie: nie prowadź wojny cenowej. Zdobywanie klienta poprzez zaniżanie wartości własnych produktów i usług przynosi znacznie więcej szkody, niż pożytku (wkrótce na blogu pojawi się osobny artykuł poświęcony temu zagadnieniu).

Co więc należy zrobić? Przede wszystkim nie należy skupiać się na sobie. Pamiętajmy, że nasza oferta nie ma być atrakcyjna dla nas, a dla klienta. Dopiero, gdy uzna on, że odniesie jakąś korzyść, zdecyduje się powierzyć swoje pieniądze właśnie nam. Dlatego też zastanów się, na jakie realne problemy odpowiada Twój produkt lub usługa. Następnie pomyśl, jakie inne problemy spotykają osoby z nich korzystające i spróbuj je rozwiązać w pierwszej kolejności.

Przykład:

Typ przedsiębiorstwa: biuro nieruchomości
Klienci: Młode małżeństwo szukające własnego kąta
Podstawowa usługa: pomoc w znalezieniu mieszkania

Jeśli tu się zatrzymamy, klienci nie będą mieli żadnego powodu, by skorzystać z naszej oferty, gdyż jak na razie jest identyczna z propozycją innych biur.

Typowe problemy klientów: finanse
Rozwiązanie: kredyt lub dofinansowanie
Co możemy zrobić: pomoc w załatwieniu wszystkich formalności związanych z uzyskaniem kredytu lub dofinansowania

Biuro nieruchomości nie udziela oczywiście kredytu, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by w tym pomóc. Zwłaszcza, że przy dużej liczbie klientów często da się wynegocjować korzystniejsze warunki przy zakupie mieszkania poprzez Twoje pośrednictwo. W ten sposób rozwiązujesz problemy klientów, jednocześnie zdobywając ich zaufanie. A nie zapominajmy, że nie ma lepszej reklamy, niż polecenie.

Strategię taką da się dostosować do każdego rodzaju biznesu. Różni klienci mają oczywiście różne potrzeby, w tym wypadku jednak niemal zawsze pewne problemy pojawiają się częściej od innych. Twoim zadaniem jest bycie pierwszą osobą, która wyciągnie pomocną dłoń. Udany biznes w stu procentach opiera się, i zawsze będzie się opierał, na relacjach z ludźmi. Gdy klienci poczują się potraktowani indywidualnie (a nie, jak to często bywa, jak jedni z wielu), ich lojalność będziesz miał już praktycznie w kieszeni.



Mam nadzieję, że ten poradnik okaże się dla Was przydatny.
Będzie mi bardzo miło, jeśli odwiedzicie mojego bloga, gdzie pojawia się więcej darmowych porad:
http://msquare.pl/blog
no avatar
User

Apol

Posty

256

Rejestracja

26 cze 2015, o 08:52

Re: Poradnik: jak wyprzedzić konkurencję w 3 prostych krokac

Postautor: Apol » 2 wrz 2018, o 15:22

Szczególnie ważna jest reklama, bez niej każda firma będzie stała w miejscu, mój biznes reklamuje przy pomocy agencji interaktywnej z Katowic https://solv.pl jest to gwarancja niezawodnej jakości.
no avatar
User

Reklama

darmowe konto firmowe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

© 2009-2018 biznesforum.nsv.pl oparte o oprogramowanie phpBB.
[ Time : 0.098s | 12 Queries | GZIP : Off ]