Jak sobie poradzić z reklamacjami?

Tutaj dyskutujemy na temat pomysłów na biznes, na własną firmę która przyniesie nam zyski.
no avatar
User

Mateusz S

Posty

20

Rejestracja

9 maja 2013, o 09:10

Jak sobie poradzić z reklamacjami?

Postautor: Mateusz S » 7 maja 2014, o 08:19

Witam forumowiczów.
Mam kilka pytań – szczególnie do właścicieli małych i średnich firm dotyczące reklamacji. Mianowicie jak często macie reklamacje w swoich firmach. Czy często tak bywa, że klient chce Was oszukać – wymuszając na Was pewną akcję. Przecież każdy zwrot, wymiana, naprawa to dodatkowe koszty. Jak sobie radzicie z niezadowolonymi klientami. Jak ugryźć temat, aby każda strona była zadowolona?

U mnie branża odzieżowa.
no avatar
User

MarlonBrando

Posty

22

Rejestracja

9 maja 2013, o 21:24

Re: Jak sobie poradzić z reklamacjami?

Postautor: MarlonBrando » 8 maja 2014, o 08:38

Myślę, że mało kto chce mówić o reklamacjach, (jak napisałeś) sam proces wymaga poświęcenia dodatkowych kosztów, czasu. Co nie koniecznie jest opłacalne z punktu widzenia przedsiębiorcy. Uważam, że to jest jedna z głównych przyczyn rozpatrzenia/ bądź nie reklamacji. Z kolei na Zachodzie występuje inna tendencja. Tutaj przedsiębiorcy są skupieni na budowie trwałych relacji, bo wiedzą, że dobrze rozpatrzona reklamacja przyczynia się do tego, iż klienci wracają.

Jak sobie radzić z niezadowolonymi klientami? Myślę, że skutecznej metody nie ma, bo przecież każdy klient jest inny. W każdym razie ostatnio natknąłem się na blog na temat reklamacji. Nie pamiętam nazwy, ale może jak poszukam coś znajdę. Dam znać prywatnie lub tu jak się natknę może w czymś pomoże.
no avatar
User

MarlonBrando

Posty

22

Rejestracja

9 maja 2013, o 21:24

Re: Jak sobie poradzić z reklamacjami?

Postautor: MarlonBrando » 12 maja 2014, o 08:23

Nie wiem czy znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie, ale znalazłem blog o reklamacjach, obsłudze klienta http://returnconsulting.pl/blog/
no avatar
User

mork

Posty

3

Rejestracja

18 maja 2014, o 16:55

Re: Jak sobie poradzić z reklamacjami?

Postautor: mork » 18 maja 2014, o 17:09

Jak sobie radzić z niezadowolonymi klientami? jeśli reklamacja jest uwzględniona pozytywnie klient będzie zadowolony jeśli nie to niestety klient będzie narzekał i tego nie unikniemy.
no avatar
User

Reklama

darmowe konto firmowe
Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

© 2009-2018 biznesforum.nsv.pl oparte o oprogramowanie phpBB.
[ Time : 0.089s | 14 Queries | GZIP : Off ]