Poradnik: czy kierujesz reklamy do właściwych osób?

Czyli o sposobach dotarcia do klientów.
no avatar
User

childofthewind

Posty

3

Rejestracja

11 mar 2014, o 10:36

Poradnik: czy kierujesz reklamy do właściwych osób?

Postautor: childofthewind » 20 mar 2014, o 12:10

Zgodnie z obietnicą powracam z nowym poradnikiem :)

Dzisiejszy poradnik to: Czy kierujesz reklamy do właściwych odbiorców?

Obrazek

Do napisania tego krótkiego postu zainspirował mnie napis, który widziałem dziś w drodze do biura. Konkretnie – graffiti, na którym litery układały się w napis AUTO-ZŁOM. Choć rozumiem zamysł właściciela punktu skupu złomu, warto zastanowić się, czy na pewno swoją reklamą dotrze do odpowiednich odbiorców.

Nie jest to pierwszy przypadek, w którym przedsiębiorca użył takiej formy marketingu do zwrócenia uwagi klientów. Wcześniej spotkałem się już z punktem z używaną odzieżą oraz sklepem snowboardowym, na których hasła reklamowe wypisane były farbą w sprayu. Jak uważacie, który z nich odpowiednio dobrał strategię reklamową?

Częstym błędem podczas tworzenia reklam jest podpatrywanie innych biznesów i bezpośrednie przeniesienie ich pomysłów na swoje podwórko. Jeśli spojrzymy na wspomniane trzy punkty z zewnątrz, wszystko jest w porządku – graffiti bez wątpienia przyciąga wzrok, powinno więc w teorii przełożyć się na zyski. Nic bardziej mylnego. O ile właściciel sklepu snowboardowego może spokojnie założyć, że jego klienci to (statystycznie) osoby młode, które lubią adrenalinę, wolność i własny styl, a nawet, że spora ich część należy do subkultury hip-hopowej (z którą graffiti jako sztuka jest często powiązane)*, o tyle osoby złomujące samochód mogą nie mieć z takim podejściem nic wspólnego. Nawet więc, jeśli kolorowy, stylizowany napis zwróci ich uwagę, nie będzie miał żadnego wpływu na ich decyzję co do wybrania tego konkretnego punktu. Nie poczują się bardziej związani z marką, która wyznaje podobne do ich własnych zasady, bo sami ich po prostu nie wyznają. Co więcej, mogą oni uznać właściciela za osobę niepoważną, co z kolei przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego.

Głównym celem reklam nie może być to, by zobaczyło je jak najwięcej osób, a to, by przyciągnęły jak największą liczbę klientów. Da się to osiągnąć wyłącznie dostosowując swoje działania marketingowe pod odpowiednie grupy. Jaki efekt osiągnie skup złomu tworząc reklamę, która zachwyci osoby niepełnoletnie, skoro nie posiadają one jeszcze nawet własnych samochodów?

Planowanie następnej kampanii zacznij od zastanowienia się, jaki jest Twój idealny klient – co lubi, w jakim jest przedziale wiekowym, jakie są jego potrzeby itp. Niech Twoją reklamę zobaczy mniej osób, które jednak pasują do stworzonego wcześniej profilu. Nie tylko zmniejszy to koszty całej akcji – Twoje zyski również ulegną poprawieniu.

*Przepraszam, jeśli tym uogólnieniem uraziłem znawców tematu graffiti, subkultur i hip-hopu. W świecie marketingu nie ma jednak miejsca na precyzję – przedsiębiorcy muszą zawsze zakładać, że klienci są jak dzieci, które nie mają pojęcia o ich biznesie i bazują na stereotypach, tak więc w większości będzie przebiegał ich proces myślowy.



Będzie mi miło, jeśli odwiedzicie mojego bloga, gdzie umieszczał będę jeszcze więcej porad.

http://msquare.pl/blog/
no avatar
User

Reklama

darmowe konto firmowe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

© 2009-2018 biznesforum.nsv.pl oparte o oprogramowanie phpBB.
[ Time : 0.083s | 14 Queries | GZIP : Off ]