Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Dział dla zdecydowanych na założenie własnej działalności gospodarczej. Dowiesz się tutaj o wszelkich formalnościach związanych z zarejestrowaniem firmy.
no avatar
User

BlueMan

Posty

1

Rejestracja

15 sie 2009, o 09:59

Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: BlueMan » 15 sie 2009, o 10:54

Witajcie,

Mam 24 lata i jeszcze rok będę studiować (na państwowej uczelni) i chyba przyszedł czas na moje pierwsze kroki w stworzeniu własnej działalności gospodarczej i poznaniu zasad funkcjonowania jej.

Jestem programistą PHP i taką firmę chciałbym założyć. Świadczyłbym również moim klientom hosting na ich strony www. Byłaby to firma jednoosobowa. Ewentualne prace graficzne zlecałbym na umowę o dzieło niezależnym grafikom.
A jak (nie)będzie się interes kręcić to może także jakiś serwis komputerowy lub sklep z podzespołami.

Mam także wiele pytań towarzyszący obawom przed tym, abym po prostu nie dopłacał do tego ;)
  1. Biznes plan - rozumiem, że on jest potrzebny tylko w momencie chęci ubiegania się o jakieś dotacje państwowe/UM/UE, lub w celu pozyskania inwestora? W procesie zakładania firmy jest on zbędny?
  2. Księgowość - jak to jest w związku z tym, że będzie to działalność jednoosobowa. Coś czytałem o jakiś księgach, itp które mogę sam prowadzić. Są do tego jakieś programy (najlepiej darmowe :P). Czy może od razu lepiej zlecić to jakiemuś lokalnemu biurze? Jakie są koszty tego (prowadzenia tego na własną rekę i przy użyciu zewnętrznej firmy). Ogólnie na ten temat bardzo mało wiem... .
  3. Podatki - to już całkiem czarna magia. Z racji, że jest to moja pierwsza działalność gospodarcza to mam upust w podatkach przez 12-24 miesiące chyba. Ale ogólnie - jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?