Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Dział dla zdecydowanych na założenie własnej działalności gospodarczej. Dowiesz się tutaj o wszelkich formalnościach związanych z zarejestrowaniem firmy.
no avatar
User

BlueMan

Posty

1

Rejestracja

15 sie 2009, o 09:59

Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: BlueMan » 15 sie 2009, o 10:54

Witajcie,

Mam 24 lata i jeszcze rok będę studiować (na państwowej uczelni) i chyba przyszedł czas na moje pierwsze kroki w stworzeniu własnej działalności gospodarczej i poznaniu zasad funkcjonowania jej.

Jestem programistą PHP i taką firmę chciałbym założyć. Świadczyłbym również moim klientom hosting na ich strony www. Byłaby to firma jednoosobowa. Ewentualne prace graficzne zlecałbym na umowę o dzieło niezależnym grafikom.
A jak (nie)będzie się interes kręcić to może także jakiś serwis komputerowy lub sklep z podzespołami.

Mam także wiele pytań towarzyszący obawom przed tym, abym po prostu nie dopłacał do tego ;)
  1. Biznes plan - rozumiem, że on jest potrzebny tylko w momencie chęci ubiegania się o jakieś dotacje państwowe/UM/UE, lub w celu pozyskania inwestora? W procesie zakładania firmy jest on zbędny?
  2. Księgowość - jak to jest w związku z tym, że będzie to działalność jednoosobowa. Coś czytałem o jakiś księgach, itp które mogę sam prowadzić. Są do tego jakieś programy (najlepiej darmowe :P). Czy może od razu lepiej zlecić to jakiemuś lokalnemu biurze? Jakie są koszty tego (prowadzenia tego na własną rekę i przy użyciu zewnętrznej firmy). Ogólnie na ten temat bardzo mało wiem... .
  3. Podatki - to już całkiem czarna magia. Z racji, że jest to moja pierwsza działalność gospodarcza to mam upust w podatkach przez 12-24 miesiące chyba. Ale ogólnie - jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?
  4. Lokal firmy - Czy muszę wynajmować biuro, czy mogę firmę zarejestrować w miejscu zamieszkania? Ta druga opcja chyba jakimiś dodatkowymi podatkami jest obłożona. Czy muszę mieć na to osobny pokój, czy może to być normalny pokój mieszkalny?
  5. Sprzętem komputerowym - osobny komputer firmowy, czy może to być wspólny rodzinny laptop? Mogę do firmy wnieść swój udział w sprzęcie, czy muszę kupić nowy? Co się bardziej opłaca?
  6. Telefon i fax - konieczny jest stacjonarny telefon, czy może to być komórka? Pre-paid, czy koniecznie abonament firmowy? Fax jest wymagany?

Najcięższe do zrozumienia i skalkulowania są dla mnie co miesięczne koszty prowadzenia firmy. Może się zdarzyć, że przez 2 miesiące nie będę mieć żadnych zleceń, więc nie chciałbym popłynąć i muszę odpowiednio zadysponować gotówka na ten ciężki okres.
no avatar
User

Dawid Kowalski

Posty

40

Rejestracja

3 lip 2009, o 13:44

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Dawid Kowalski » 16 sie 2009, o 09:53

Biznes plan - rozumiem, że on jest potrzebny tylko w momencie chęci ubiegania się o jakieś dotacje państwowe/UM/UE, lub w celu pozyskania inwestora? W procesie zakładania firmy jest on zbędny?


Jeżeli nie starasz się o dotacje lub inwestora nie musisz mieć biznesplanu, urzędy nie będą go od Ciebie wymagały - ale dla własnego dobra powinieneś przygotować biznesplan, planowanie pozwoli Ci uniknąć wielu błędów.

Księgowość - jak to jest w związku z tym, że będzie to działalność jednoosobowa. Coś czytałem o jakiś księgach, itp które mogę sam prowadzić. Są do tego jakieś programy (najlepiej darmowe ). Czy może od razu lepiej zlecić to jakiemuś lokalnemu biurze? Jakie są koszty tego (prowadzenia tego na własną rekę i przy użyciu zewnętrznej firmy). Ogólnie na ten temat bardzo mało wiem... .


Jak się dowiadywałem zlecanie księgowości jednoosobowej działalności gospodarczej to 100-300zł m-c

Podatki - to już całkiem czarna magia. Z racji, że jest to moja pierwsza działalność gospodarcza to mam upust w podatkach przez 12-24 miesiące chyba. Ale ogólnie - jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?


Przez pierwsze 2 lata mniejszy ZUS około 330zł (tylko dla pierwszej założonej działalności)

Lokal firmy - Czy muszę wynajmować biuro, czy mogę firmę zarejestrować w miejscu zamieszkania? Ta druga opcja chyba jakimiś dodatkowymi podatkami jest obłożona. Czy muszę mieć na to osobny pokój, czy może to być normalny pokój mieszkalny?


Nie musisz wynajnoać biura, możesz zarejestrować działalność w miejscu zamiszkania (wymagana zgoda właściciela/głównego lokatora), nie musi to być osobny pokój, ale możesz wydzielić pokój/kawałek pokoju masz wtedy większe opłaty ale możesz wrzucić "utrzymanie biura" w koszty (środki czystości, część rachunków tel, itd)

Sprzętem komputerowym - osobny komputer firmowy, czy może to być wspólny rodzinny laptop? Mogę do firmy wnieść swój udział w sprzęcie, czy muszę kupić nowy? Co się bardziej opłaca?


Możesz korzystać z rodzinnego laptopa, pamiętaj o legalnym oprogramowaniu.

Telefon i fax - konieczny jest stacjonarny telefon, czy może to być komórka? Pre-paid, czy koniecznie abonament firmowy? Fax jest wymagany?


Nie ma absolutnie żadnych wymagań co do sposobów kontaktu z klientami,po prostu im więcej możliwości tym jesteś badziej wiarygodny i łatwiej się skontaktować. Możesz zrobić tak, że nr komórkowy lub komunikatora internetowego będzie wyglądał jak stacjonarny, są też strony które pozwalają na wysłanie maila który przyjdzie faxem lub faxu który zostanie odebrany mailem.
Awatar użytkownika
User

Biznesforum

Ranga

Administrator

Posty

128

Rejestracja

10 lut 2009, o 19:03

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Biznesforum » 17 sie 2009, o 08:14

Szczerze polecam na początek Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i nie musisz się martwić o księgowość, płacić ZUSu, wynajmować biura, chodzić po urzędach, spokojnie możesz przetestować swój pomysł na biznes ...
no avatar
User

Wellmark

Posty

2

Rejestracja

3 lis 2009, o 12:40

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Wellmark » 3 lis 2009, o 12:46

pkt 4

Innym rozwiązaniem jest Wirtualne Biuro - Adres dla siedziby firmy, obsługa biurowo-sekretarska w pełnym zakresie, sala konferencyjna dla spotkań biznesowych, pomoc przy rejestracji firmy dla nowo powstałych firm, dostep do specjalistów, czyli wszystko co niezbędne do perfekcyjnego funkcjonowania Państwa firmy. Adres pod którym będzie zarejestrowana Państwa firma to Tużycka 8 lok. 6 Warszawa. Opłata miesięczna to tylko 299 zł, natomiast wynajęcie samego adresu dla firmy 99 zł. Szczegóły na stronie www.wellmark.pl i pod tel. 22 618 07 37
no avatar
User

Aga88

Posty

2

Rejestracja

22 mar 2010, o 10:31

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Aga88 » 22 mar 2010, o 10:46

Dobrym rozwiązaniem, ograniczającym koszty jest także księgowość prowadzona w internecie. Ja korzystam z http://wfirma.pl/ i jestem zadowolona, ale firm świadczących podobne usługi jest kilka. Warto zapoznac się z ich usługami i ocenić, czy warto skorzystać z ich usług i wybrać tę, która wydaje się najbardziej przystępna w uzytkowaniu.
Awatar użytkownika
User

Mixed_pl

Posty

30

Rejestracja

3 lut 2010, o 13:02

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Mixed_pl » 15 kwie 2010, o 11:38

Bardzo trudno jest podliczyc początkowe koszty utrzymania firmy,ale zgadzam sie co do jednego: wiekszosc rzeczy można załatwiac przez internet dzięki czemu zaoszczedzisz czas oraz pieniądze.
www.mixed.pl - zespół na wesela,eventy
no avatar
User

netdiver

Posty

3

Rejestracja

12 paź 2010, o 10:13

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: netdiver » 12 paź 2010, o 10:42

Internet - piękna rzecz :)

Na star nie ma co szaleć i pakować się w zbędne koszty, zwłaszcza, że pierwsze przychody raczej nie będą pokrywać kosztów, więc nie róbmy sobie deficytu budżetowego ;)

Business Plan - lepiej zrobić go, nawet jeśli nigdzie nie ubiegasz się o dofinansowanie, pozwoli Ci to nakreślić plan działania oraz uświadomi Ci uwarunkowania rynku, zrób też analizę SWOT, to nic Cię nie kosztuje, a informację jakie zdobędziesz mogą ocalić Twoją firmę.

Księgowość: na początku podejrzewam, że nie będziesz miał 1500 pracowników, 3 filii, 54820 faktur na miesiąc, więc spokojnie możesz sam przejąć dowodzenie nad księgowością, zwłaszcza gdy nie ubiegasz się o dotacje i nie musisz specjalnie rozliczać dodatkowego projektu/harmonogramu. Jeśli sam rozliczasz się to weź pod uwagę księgowość online, programy stacjonarne to pomyłka, drogie jak cholera i są przeznaczone dla księgowych, zwykły przedsiębiorca nie potrzebuje tyle opcji. Co do serwisów z księgowością online, masz możliwość wyboru narzędzi do samego fakturowania (zazwyczaj bezpłatnie) plus kadry, płace, crm, magazyn, generator dokumentów, wszystko co jest niezbędne w zarządzaniu małą firmą (tu poszperaj po necie, dla podpowiedzi: wfirma.pl, ogólnie wpisz jakąkolwiek literkę i dodaj firma.pl, jest tego multum)

Podatki: Zależy od przychodów, jednakże to chyba najgorsza zmora własnego biznesu, tu nic nie poradzisz, nie polecam kombinować w jakikolwiek sposób. Jedyny plus to taki, że przez 2 lata masz jakąś skromną ulgę.

Lokal: jak już ktoś wspomniał, możesz zarejestrować firmę w mieszkaniu, zapłacisz za to więcej podatków, ale zaoszczędzisz na dodatkowym czynszu, więc zapłacić podatek linii <strzelam> 600 zł a czynszu 1500 zł, wybór jest prosty, zwłaszcza, ze dopiero zaczynasz biznes

Sprzęt: możesz z niego korzystać, choć nie wiem czy nie ma obowiązku wprowadzenia go do rejestru, to musisz sprawdzić, programy zawsze muszą być legalne, uważaj też wtedy z mp3, filmami itp

Telefon: Twoja sprawa jaki masz telefon, tak samo jak nikt nie będzie wymagał od Ciebie maila firmowego czy strony internetowej, a to też środki komunikacji. Patrz jak Tobie opłaca się.

Powodzenia :)
no avatar
User

Misiaczek1412

Posty

9

Rejestracja

28 paź 2010, o 14:10

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Misiaczek1412 » 5 sty 2011, o 14:09

Jest świetny sposób na ominięcie wielkich sum składek ZUSowskich czyli zaoszczędzienie pieniążków. Można bardzo łatwo płacić dużo mniejsze składki, mieć legalny biznes w kraju no i oczywiście szybsze i wyższe emerytury. jak ? Wystarczy tylko zatrudnic sie w innym Państwie. Oto firma, która Wam pomoże. : http://www.zuswuk.pl
no avatar
User

Marcinmarch

Posty

19

Rejestracja

5 sty 2011, o 18:21

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Marcinmarch » 5 sty 2011, o 23:22

Lub jeżeli jesteś studentem i nie ukończyłeś 25 roku życia, zostaje opcja z AIP
no avatar
User

Mirek2

Posty

21

Rejestracja

6 gru 2010, o 10:48

Re: Firma - ile kosztuje utrzymanie?

Postautor: Mirek2 » 28 lut 2011, o 12:04

BlueMan pisze:Lokal firmy - Czy muszę wynajmować biuro, czy mogę firmę zarejestrować w miejscu zamieszkania? Ta druga opcja chyba jakimiś dodatkowymi podatkami jest obłożona. Czy muszę mieć na to osobny pokój, czy może to być normalny pokój mieszkalny?


Może to być pokój mieszkalny, ale wtedy nie możesz odliczyć od podatku proporcjonalnej ilosci czynszu mieszkaniowego i innych opłat
no avatar
User

Reklama

darmowe konto firmowe
Następna

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

© 2009-2018 biznesforum.nsv.pl oparte o oprogramowanie phpBB.
[ Time : 0.086s | 14 Queries | GZIP : Off ]