bycie rysownikiem a zakładanie firmy - pytania

Dział dla zdecydowanych na założenie własnej działalności gospodarczej. Dowiesz się tutaj o wszelkich formalnościach związanych z zarejestrowaniem firmy.
no avatar
User

rocielle

Posty

1

Rejestracja

23 sty 2010, o 14:34

bycie rysownikiem a zakładanie firmy - pytania

Postautor: rocielle » 23 sty 2010, o 14:35

Witam wszystkich!

Z góry pragnę zaznaczyć, że mimo iż czytałam już wiele, nadal jestem zupełnie zielona w temacie zakładania firmy. Wszystko dlatego, że dosłownie nigdzie nie znalazłam odpowiedzi na pytania, które mnie dotyczą. Dlatego mam nadzieje znaleźć je tutaj...

Otóż jestem rysownikiem, świeżo po studiach, obecnie na bezrobociu. Rysowaniu pragnę poświęcić całe moje życie jako ilustrator książek albo concept artist. Jednak tutaj pojawia się problem! Rysowników takich jak ja generalnie nie zatrudnia się na etat, a większość potencjalnych klientów (wydawnictw czy agencji reklamowych) wymaga umów na zlecenia/o dzieło oraz wystawiania faktur. Jeszcze kiedy studiowałam, nie stanowiło to dla mnie żadnego problemu, tak samo jak i rozliczanie się z państwem. Jednak teraz wiem, że jeśli zamierzam z tego żyć, powinnam założyć własną działalność gospodarczą. Pewna miła pani w UP (co się rzadko zdarza!) poinformowała mnie o całej masie różnych programów to unijnych, to innych, z których mogłabym skorzystać i otrzymać dotację na założenie swojej pierwszej firmy. Dodała jednak, że ich jest cała masa i powinnam dobrze poszukać, aby znaleźć odpowiedni.
Zatem rozpoczęłam szukanie... z marnym skutkiem. Zupełnie się w tych programach nie orientuję, a do tego większość stron, na które trafiam, to doradcy tudzież pośrednicy.

Co powinnam zrobić jako rysownik/ilustrator, aby założyć własną działalność gospodarczą? Z jakich programów skorzystać? Wiem już, czym się będę zajmować oraz w jakich dziedzinach działać, jednak... co dalej?

Z góry dziękuję za odpowiedzi oraz wyjaśnienia! : )
no avatar
User

Dawid Kowalski

Posty